نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد الخوئي جلد : 1 صفحه : 196
< / السؤال = 3062 > < السؤال = 3063 > ( مسأله 1139 ) هر گاه از روى فراموشى يا ناچارى يا تقيه يا براى كار ديگر مثل خاراندن دست و مانند آن ، دستها را روى هم بگذارد اشكال ندارد . < / السؤال = 3063 > < السؤال = 3121 > < السؤال = 3122 > ( چهارم ) از مبطلات نماز آنست كه بعد از خواندن حمد در صورتى كه قصد دعا ننمايد ، و يا به قصد اين كه جزء نمازش باشد آمين بگويد ولى اگر فقط به قصد دعا يا اشتباها يا از روى تقيه بگويد ، نمازش باطل نمىشود . < / السؤال = 3122 > < / السؤال = 3121 > < السؤال = 3064 > پنجم - از مبطلات نماز آن است كه عمدا يا از روى فراموشى پشت به قبله كند يا به طرف راست يا چپ قبله برگردد ، بلكه اگر عمدا به قدرى برگردد كه نگويند رو به قبله است ، اگر چه به طرف راست يا چپ نرسد نمازش باطل است . < / السؤال = 3064 > < السؤال = 3064 > < السؤال = 3065 > ( مسأله 1140 ) اگر عمدا يا سهوا سر را به قدرى بگرداند كه مواجه طرف راست يا چپ قبله يا بيشتر باشد نمازش باطل است ، ولى اگر سر را كمى بگرداند كه نگويند روى خود را از قبله برگردانده - عمدا باشد يا اشتباها - نمازش باطل نمىشود ، و اگر به مقدارى برگرداند كه بگويند روى خود را از قبله برگردانده است ، ولى به حد راست يا چپ قبله نرسيده باشد ، در اين صورت چنانچه روگرداندن عمدى باشد نماز باطل است ، و اگر سهوى باشد نماز صحيح است . < / السؤال = 3065 > < / السؤال = 3064 > < السؤال = 3066 > < السؤال = 3067 > ششم - از مبطلات نماز آنست كه عمدا كلمهاى را بگويد كه يك حرف يا بيشتر باشد اگر چه معنى نداشته باشد . < / السؤال = 3067 > < / السؤال = 3066 > < السؤال = 3076 > ( مسأله 1141 ) اگر سهوا كلمهاى بگويد كه يك حرف يا بيشتر دارد اگر چه آن كلمه معنى داشته باشد نمازش باطل نمىشود ، ولى لازم است بعد از نماز سجده سهو بجا آورد چنان كه خواهد آمد . < / السؤال = 3076 > < السؤال = 3073 > ( مسأله 1142 ) سرفه كردن و آروق زدن و آه كشيدن در نماز اشكال ندارد ولى گفتن آخ و آه و مانند اينها اگر عمدى ، باشد نماز را باطل مىكند . < / السؤال = 3073 > < السؤال = 2601 > < السؤال = 3083 > ( مسأله 1143 ) اگر كلمهاى را به قصد ذكر بگويد ، مثلا به قصد ذكر بگويد ( الله اكبر ) و در موقع گفتن آن ، صدا را بلند كند كه چيزى را به ديگرى بفهماند اشكال ندارد . بلكه اگر به قصد اين كه چيزى به كسى بفهماند كلمه را به قصد ذكر بگويد اشكال ندارد .
196
نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد الخوئي جلد : 1 صفحه : 196