responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد الخوئي    جلد : 1  صفحه : 14


( سوم ) در جائى كه براى عده مخصوصى وقف شده است مثل بعضى از مدرسه‌ها .
( چهارم ) روى قبر مؤمنين در صورتى كه بىاحترامى به آنان باشد و همچنين هر جائى كه تخلى موجب هتك حرمت يكى از مقدسات دين يا مذهب شود .
< / السؤال = 802 > < السؤال = 820 > ( مسأله 65 ) در سه صورت مخرج غائط فقط با آب پاك مىشود :
( اول ) آن كه با غائط نجاست ديگرى مثل خون بيرون آمده باشد .
( دوم ) آن كه نجاستى از خارج به مخرج غائط رسيده باشد .
( سوم ) آن كه اطراف مخرج بيشتر از مقدار معمول آلوده شده باشد ، و در غير اين سه صورت مىتوان مخرج را با آب شست و يا بدستورى كه بعدا گفته مىشود ، با پارچه و سنگ و مانند اينها پاك كرد ، اگر چه شستن با آب بهتر است .
< / السؤال = 820 > < السؤال = 807 > < السؤال = 819 > ( مسأله 66 ) مخرج بول با غير آب پاك نمىشود و در كر و جارى اگر بعد از بر طرف شدن بول يك مرتبه بشويند كافيست ، ولى با آب قليل بنابر احتياط واجب بايد دو مرتبه شسته شود و بهتر آنست كه سه مرتبه شسته شود .
< / السؤال = 819 > < / السؤال = 807 > < السؤال = 821 > ( مسأله 67 ) اگر مخرج غائط را با آب بشويند ، بايد چيزى از غائط در آن نماند . ولى باقى ماندن رنگ و بوى آن مانعى ندارد و اگر در دفعه اول طورى شسته شود كه ذره‌اى از غائط در آن نماند ، دوباره شستن لازم نيست .
< / السؤال = 821 > < السؤال = 810 > ( مسأله 68 ) با سنگ و كلوخ و پارچه و مانند اينها اگر خشك و پاك باشند مىشود مخرج غائط را تطهير كرد ، و چنانچه رطوبت كمى داشته باشد كه به مخرج نرسد اشكال ندارد .
< / السؤال = 810 > < السؤال = 817 > ( مسأله 69 ) احتياط واجب آنست كه سنگ و كلوخ يا پارچه‌اى كه غائط را با آن بر طرف مىكنند ، سه قطعه باشد ، و اگر با سه قطعه بر طرف نشود ، بايد بقدرى اضافه نمايند تا مخرج كاملا پاكيزه شود ، ولى باقى ماندن ذره‌هاى كوچكى كه ديده نمىشود اشكال ندارد .
< / السؤال = 817 > < السؤال = 808 > ( مسأله 70 ) پاك كردن مخرج غائط با چيزهائى كه احترام آنها لازم است مانند كاغذى كه اسم خدا و پيغمبران بر آن نوشته شده حرام است و پاك شدن مخرج با استخوان و سرگين محل اشكال است .

14

نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد الخوئي    جلد : 1  صفحه : 14
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست