responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد الخوئي    جلد : 1  صفحه : 79


يك ركعت وقت ندارد نماز نخواند ، و بعد بفهمد وقت داشته ، بايد قضاى آن نماز را بجا آورد .
< / السؤال = 1401 > < السؤال = 879 > < السؤال = 1408 > ( مسأله 482 ) مستحب است زن حائض در وقت نماز ، خود را از خون پاك نمايد و پنبه و دستمال را عوض كند و وضو بگيرد ، و اگر نمىتواند وضو بگيرد تيمم نمايد و در جاى نماز رو به قبله بنشيند و مشغول ذكر و دعا و صلوات شود .
< / السؤال = 1408 > < / السؤال = 879 > < السؤال = 1410 > ( مسأله 483 ) خواندن و همراه داشتن قرآن و رساندن جائى از بدن را به ما بين خطهاى قرآن ، و نيز خضاب كردن به حنا ( حنا بستن ) و مانند آن ، براى حائض مكروه است .
< / السؤال = 1410 > < السؤال = 1286 > < السؤال = 1287 > < السؤال = 1288 > < السؤال = 1289 > < السؤال = 1292 > اقسام زنهاى حائض ( مسأله 484 ) : زنهاى حائض بر شش قسمند :
( ( اول ) ) صاحب عادت وقتيه و عدديه ، و آن زنى است كه دو ماه پشت سر هم در وقت معين خون حيض ببيند و شماره روزهاى حيض او هم در هر دو ماه يك اندازه باشد ، مثل آن كه دو ماه پشت سر هم از اول ماه تا هفتم خون بيند .
( ( دوم ) ) صاحب عادت وقتيه و آن زنيست كه دو ماه پشت سر هم در وقت معين خون حيض ببيند ، ولى شماره روزهاى حيض او در هر دو ماه يك اندازه نباشد ، مثلا دو ماه پشت سر هم از روز اول ماه خون ببيند ولى ماه اول روز هفتم و ماه دوم روز هشتم از خون پاك شود .
( ( سوم ) ) صاحب عادت عدديه و آن زنى است كه شماره روزهاى حيض او در دو ماه پشت سر هم به يك اندازه باشد ، ولى وقت ديدن آن دو خون يكى نباشد ، مثل آن كه ماه اول از پنجم تا دهم و ماه دوم از دوازدهم تا هفدهم خون ببيند .
( ( چهارم ) ) مضطربه و آن زنى است كه چند ماه خون ديده ، ولى عادت معينى پيدا نكرده ، يا عادتش به هم خورده و عادت تازه‌اى پيدا نكرده است .
( ( پنجم ) ) مبتدئه و آن زنى است كه دفعه اول خون ديدن او است .
( ( ششم ) ) ناسيه و آن زنى است كه عادت خود را فراموش كرده است . و هر كدام اينها احكامى دارند كه در مسائل آينده گفته مىشود .

79

نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد الخوئي    جلد : 1  صفحه : 79
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست