responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد الخوئي    جلد : 1  صفحه : 149


< / السؤال = 2351 > < السؤال = 531 > < السؤال = 542 > < السؤال = 554 > < السؤال = 561 > < السؤال = 2353 > مواردى كه لازم نيست بدن و لباس نمازگزار پاك باشد ( مسأله 856 ) در سه صورت كه تفصيل آنها بعدا گفته مىشود ، اگر بدن يا لباس نمازگزار نجس باشد ، نماز او صحيح است : ( ( اول ) ) آن كه بواسطه زخم يا جراحت يا دملى كه در بدن او است ، لباس يا بدنش به خون آلوده شده باشد . ( ( دوم ) ) آن كه بدن يا لباس او به مقدار كمتر از درهم ( كه تقريبا به اندازه بند سر انگشت سبابه - شهادت - مىشود ) به خون آلوده باشد . ( ( سوم ) ) آن كه ناچار باشد با بدن يا لباس نجس نماز بخواند ، و نيز در يك صورت اگر لباس نمازگزار نجس باشد نماز او صحيح است : و آن صورت آنست كه لباسهاى كوچك او ، مانند جوراب و عرقچين نجس باشد . و احكام اين چهار صورت مفصلا در مسائل بعد گفته مىشود .
< / السؤال = 2353 > < / السؤال = 561 > < / السؤال = 554 > < / السؤال = 542 > < / السؤال = 531 > < السؤال = 531 > < السؤال = 534 > < السؤال = 535 > ( مسأله 857 ) اگر در بدن يا لباس نمازگزار ، خون زخم يا جراحت يا دمل باشد ، چنانچه طورى است كه آب كشيدن بدن يا لباس يا عوض كردن لباس براى بيشتر مردم سخت است ، تا وقتى كه زخم يا جراحت يا دمل خوب نشده است ، مىتواند با آن خون نماز بخواند . و هم چنين است اگر چركى كه با خون بيرون آمده ، يا دوائى كه روى زخم گذاشته‌اند و نجس شده ، در بدن يا لباس او باشد .
< / السؤال = 535 > < / السؤال = 534 > < / السؤال = 531 > < السؤال = 531 > ( مسأله 858 ) اگر خون بريدگى و زخمى كه به زودى خوب مىشود و شستن آن آسان است ، در بدن يا لباس نمازگزار باشد ، نماز او باطل است .
< / السؤال = 531 > < السؤال = 533 > ( مسأله 859 ) اگر جائى از بدن يا لباس كه با زخم فاصله دارد ، به رطوبت زخم نجس شود ، جايز نيست با آن نماز بخواند . ولى اگر مقدارى از بدن يا لباس كه معمولا به رطوبت زخم آلوده مىشود ، به رطوبت آن نجس شود نماز خواندن با آن مانعى ندارد .
< / السؤال = 533 > < السؤال = 537 > < السؤال = 538 > ( مسأله 860 ) اگر از بواسير كه دانه‌هاى آن بيرون نباشد ، يا زخمى كه توى دهان و بينى و مانند اينها است ، خونى به بدن يا لباس برسد ، ظاهر اين است كه مىتواند با آن نماز بخواند . و اما خون بواسيرى كه دانه‌هاى آن بيرون است بدون اشكال نماز خواندن با آن جائز است .
< / السؤال = 538 > < / السؤال = 537 > < السؤال = 540 > ( مسأله 861 ) كسى كه بدنش زخم است ، اگر در بدن يا لباس خود

149

نام کتاب : توضيح المسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد الخوئي    جلد : 1  صفحه : 149
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست