نام کتاب : احكام و آداب حج ( فارسي ) نویسنده : السيد الگلپايگاني جلد : 1 صفحه : 99
ج - در قربانى مباشرت شرط نيست ، و نايب هم مىتواند ديگرى را در قربانى وكيل نمايد ، ولى كسى كه از مثل نماز طواف ورمى جمرات معذور باشد ، احتياط آن است كه نايب نشود ، و استنابه او خلاف احتياط است . 246 س - نايبى كه در وقت قبول نيابت براى حج معذور نبوده است ، و بعد از عقد اجاره در موقع عمل يا قبل از محرم شدن جزء معذورين شده ، و در هر عذرى كه پيش آمده طبق وظيفه معذورين رفتار نمود ، آيا حج او از منوب عنه كافى است ؟ و آيا نسبت به نحوه عذر فرقى هست يا نه ؟ و آيا نسبت به اجرت استحقاق دارد يا ندارد ؟ ج - اگر نايب قبل از احرام عذر نداشته ، ولى بعد از محرم شدن عذرى براى او پيش آمده ، و به وظيفه معذور عمل كرده ، حج او صحيح و كفايت از منوب عنه مىكند ، و مستحق اجرت مىباشد . 247 س - خدمهاى كه از روى جهل به مسأله اجير شدهاند ، و وقوف اختيارى مشعر را درك نكردهاند ، فعلا تكليفشان چيست ، و هم چنين ساير معذورينى كه حج ناقص از اين قبيل انجام دادهاند - تبرعا يا با اجرت - ؟ ج - اگر عذر آنان طارى نبوده ، صحت حج و كفايت آن از منوب عنه محل اشكال است .
99
نام کتاب : احكام و آداب حج ( فارسي ) نویسنده : السيد الگلپايگاني جلد : 1 صفحه : 99