نام کتاب : احكام و آداب حج ( فارسي ) نویسنده : السيد الگلپايگاني جلد : 1 صفحه : 295
ج - عمل به احتياط ، و راه احتياط انجام اعمال بدون قصد تمتع و إفراد ، بلكه به قصد ما في الذمه ، با قربانى در منى است . و پس از گذشت ده روز از اول حيض وظيفه او روشن مىشود ، كه اگر از ده روز تجاوز نكرد و خون قطع شد ، حج بدل به إفراد شده ، و لازم است عمره مفرده بجاى آورده ، و اگر از ده روز تجاوز كرد كشف از استحاضه بودن مىكند ، و حج تمتع او صحيح است . 755 س - در فرض مسأله فوق اگر در عرفات يا مشعر لك ديد ، و همان وقت يقين پيدا كرد كه خون حيض است و قبلا پاك نبوده ، بايد چه كند ، با توجه به اين كه وقت وقوفين اختيارى و يا اضطرارى آن باقى است ، ولى وقت برگشتن به مكه و انجام اعمال عمره تمتع را ندارد ؟ ج - مورد عدول به إفراد است ، و بايد بعد از اتمام حج ، عمره مفرده بجا آورد . 756 س - شخصى وقوف اختيارى عرفات را درك كرده ، و قبل از رفتن به مشعر ، مغمى عليه شده است . بفرماييد اگر به همين حال تا آخر اعمال باقى باشد ، وظيفه چيست ؟ و اگر بعد از اغماء او را به ايران آورده باشند چه حكمى دارد ، و نيز اگر بعد از ايام تشريق در ماه ذيحجه به هوش بيايد ، در مكه باشد يا در ايران ، چه بايد كرد ؟ ج - پس از به هوش آمدن اگر مىتواند خودش ، و اگر نمىتواند نايبش بقيه اعمال را انجام دهد . و حج صحيح است .
295
نام کتاب : احكام و آداب حج ( فارسي ) نویسنده : السيد الگلپايگاني جلد : 1 صفحه : 295