نام کتاب : الطب الكبير يا فرشته نجات ( فارسي ) نویسنده : محمد سرور الدين جلد : 1 صفحه : 178
را از بهشت آوردهاند . گوشت در مكتب اعجاز خوراكيها اين بود مختصرى از مضار گوشتخوارى بعقيده مخالفين و فوائد آن از نظر موافقين . اما اعجاز خوراكيها اجازه ندارد حلال خدا را حرام كند ولى در عين حال از كراهت آن صرفنظر نمى نمايد وگفته ى معصوم را كه مىفرمايد شكمهاى خود را مقبره ى حيوانات قرار ندهيد ، ناديده نمىگيرد . در مكتب اعجاز خوراكيها زهر هلاهل را هم ميتوان بمقدار خيلى كم خورد واز آن استفاده كرد . براى انسانهاى نيم مصنوعى امروزه كه از صلب پدر تا گور باچيزهاى مصنوعى سروكار دارند ، مختصرى گوشت مفيد است ، اما هرگز نبايد در 24 ساعت از صد گرم تجاوز كند ، همانطوريكه در موقع خوردن حب استركنين دست شما ميلرزد ، از خوردن گوشت زياد هم بيمناك باشيد وبدانيد كه هر لقمهء گوشت كه بيشتر از مقدار خوراكش از حلقوم شما پائين رود صدها قدم شما را بمرگ نزديكتر مىكند . با جان وسلامتى خود بازى نكنيد مقدمات سكته را در بدن خود فراهم نسازيد وبدن خود را مستعد امراض مسرى ننمائيد . هفته اى دو سه روز از خوردن اين سم پرهيز نمائيد ، مخصوصا روزهاى جمعه وايام عيد وروزهاى تعطيل از خوردن آن صرف نظر كنيد . هيچيك از مظاهر مادى ومعنوى بانسان اجازه نمىدهد كه از جنازه ى حيوانات تغذيه كند ، ولى در عين حال مقدار بسيار كم اين ماده ى ضد حياتى براى انسان لازم بنظر مىرسد . در اسلام افراط در خوردن گوشت شديدا منع شده است ، ولى ترك آن را هم اجازه ندادهاند . يكى از روحانيون كه خوردن زياد گوشت را مكروه ميداند مىگفت : طبق روايتى كه از معصوم وارد است : هر كس چهل روز گوشت نخورد بايد در گوش او
اسرار خوراكيها .
178
نام کتاب : الطب الكبير يا فرشته نجات ( فارسي ) نویسنده : محمد سرور الدين جلد : 1 صفحه : 178