نام کتاب : الطب الكبير يا فرشته نجات ( فارسي ) نویسنده : محمد سرور الدين جلد : 1 صفحه : 175
نميآوريم وفقط بسراغ گوشت غاز مىرويم كه عده اى زياد مىخورند وچربى بيشترى دارد وكبد را بزرگ مىكند واين كبد بزرگ است كه منجر به سرطان مىشود . طبعا گوشت شكار همين ضررها را دارد با اين فرق كه سمشان بيشتر است ، زيرا وقتى حيوان را دنبال مىكنند ترس وخستگى هر دو توليد سمومى مىنمايند كه در گوشت آنها مىريزد . اين سم كه نوكرماتين ناميده مىشود در تمام گوشتهاى كهنه نيز ديده مىشود . اگر ما ذكرى از خطر سل ، تب برفكى ، سياه زخم وجذام نكرديم براى اين است كه هيچكس منكر اين موضوع نيست مخصوصا وقتيكه گوشت بصورت كنسروهائى بنام كالباس ، سوسيسون وغيره مصرف شود حتى اگر با گوشتهاى سالم هم تهيه شده باشند . كسانيكه مىخواهند سلامتى خود را حفظ كنند نبايد از اين قورمه ها بخورند . ماهيهاى غير پولك دار وخرچنگ ها از جسد ماهيهاى ديگر تغذيه مىكنند ، مخصوصا خرچنگ ها به خوردن جسد انسان علاقهء زيادى دارند . گوشت ماهى و خرچنگ در بدن ايجاد كهير مىكند اين كهير نتيجه مسموميت خون است ، نبايد اين كهير را با كهيرى كه بعد از خوردن توت فرنگى توليد مىشود ، اشتباه كرد زيرا كهير توت فرنگى نتيجه ى خاصيت ضد سمى آن است نه مسموميت . از نظر عواطف ووجدان از نظر شفقت وترحم در قلب انسان ، يك ناراحتى وجدانى براى كشتن بدون جهت حيوانات بى آزار وجود دارد ، چنانچه اگر قرار بود هر كسى خودش طعمه ى خود را بكشد مصرف گوشت خيلى پائين مىآمد و آمار كشتارگاه سال بسال روبفزونى نمى گذاشت وهمچنين اگر مردم وضع كشتار بى رحمانه را در سلاخ خانه ها به چشم خود مىديدند ، اين احساسات بشرى عليه تغذيه ى حيوانى يك نداى باطنى ووجدانى است كه از حالت تهوعى كه به انسان از خوردن گوشت خام دست مىدهد پيداست . انسان داراى عمليات عجيب وغريبى است ، از يك طرف مؤسسات حمايت و تربيت حيوانات را درست مىكند وبعد آنها را مىخورد .
175
نام کتاب : الطب الكبير يا فرشته نجات ( فارسي ) نویسنده : محمد سرور الدين جلد : 1 صفحه : 175